UTSEENDEFIXERING!

varför är det så här?

ord som "hora, slampa, skabbig, äcklig, ful, tjock" är ord som alla tjejer får höra någon gång. det är dessa ord som utformar kvinnorna i vårat samhälle
antingen gör dom oss starkare eller så trycker de ner oss totalt, men det finns en sak som är samma för alla flickor, vi tar åt oss.. vissa mer eller mindre.. men vi tar åt oss
vi ältar det
vi pratar om det
vi tänker på det
o vi skadar oss själva med det
vi tar åt oss så mycket att inombords är vi som tomatsoppa, helt mjuka och krossade.. ääh


det är såhär som vi blir utseendefixerade. plötsligt handlar allt om kläder, smink och hur man snabbast ska gå ner i vikt och ta världen med storm.
vi slåss som barn i sandlådorna om vem som ska få den snyggaste killen

vet ni vad som gör oss tjejer såhär fucked up i huvudet?

jo det är alla killar.
det är egentligen dom som är utseendefixerade, kanske inte alltid på sig själva men på dom som finns runt omkring dom
tyvärr är det vi tjejer som är de som står runt dom, det är vi som står där och tar emot allt
är man en kille blir man kallad för player(med possitiv klang) om man strular o har sex med många brudar
man blir nåt bra, man blir någon
någon som alla kanske pratar om o som andra killar i smyg ser upp lite till..

är det där i mot vi som strular och knullar runt så blir vi kallade för horor
då är vi äckliga, skabbiga, fula o hela tjofadderullan... o vet ni vad som händer mer?

jo, folk snackar skit!  
vassa knivstick rakt in i ryggen som känns dödande på fläcken
ingen kille vill vara med en tjej som har ett sådant ryckte, inte ens players
ibland vill man bara hångla med någon, men man kan inte
vi måste tänka så jävla mycket innan vi gör någonting
till och med när vi gör det och efter vi har gjort det analyserar vi sönder oss själva,
det är därför vi är så jävla sönderknullade i huvet
killar kommer alltid vara finare än oss, stå där och snegla ner från vinnarpallen


men så plötsligt börjar man ta dessa fåniga, dumma killar på orden -jag kanske är ful? jag kanske är tjock? jag måste banta, för då.. DÅ kommer alla börja gilla mig mer! DÅ kommer någon se mig
så går det några månader.. nu är det ingen söt, stark o självförtroendefylld tjej som står där, istället är det en vilsen pinne
någon som har byggt sig ett eget helvete.. djävulen är väl en kille?


killar i grupp är fega. ensam kille är svag. varför är det så?

blir en kille dissad av en tjej, då är hon genast skit..
o en killes självkänsla o status ger honom genast rätten att klanka ner istället för att acceptera ett nej


"alltså, din näsa ser lite sned ut i den vinkeln"
där fick han nyss en tjej att börja tänka på att en plastikoperation kanske skulle vara nåt?

allt handlar om utseendefixering
utseendefixering
utseendefixering
utseendefixering
utseendefixering
utseendefixering
utseendefixering
utseendefixering
på killar..  HJÄLP!

sen jag gick ut gymnasiet har det här runt om mitt liv försvunnit till en viss del,
men under gymnasietiden o innan, vet jag att när man i våra ögon (som en som kommenterat det här, skrivit) bara ses som osäker o i behov av bekräftelse,
likaväl kan klassas som värsta kingen för att man är ny på området, o inte riktigt vet mkt om känslor o tillhörande o därför hoppar runt bland massa olika, kanske inte vet bättre

stackars alla svaga tjejer som egentligen låter sig grillas av alla killars dumheter o skitsnack
tur att man själv vet bättre

FRIDENS LILJOR!


Kommentarer
Postat av: Anonym

Har man sex med så många är det inte ett tecken på att man är snygg och framgångsrik, utan ett tecken på att man är otrygg och söker bekräftelse.

2007-11-29 @ 23:53:10
Postat av: Bosse Bamsing

Mycket whine..

2007-11-30 @ 00:00:19
Postat av: lovingnurse

jag tror nog att alla som faller för detta att vara player såsom tjejer och killar är väldigt osäkra och gillar nog inte varken sig själva eller det dem håller på med. det är fel ställe att söka uppmärksamhet och trygghet på. man borde kanske se efter hur ungdomarna mår idag? det är ganska sjukt att det är som det är om du frågar mig. dock tycker jag att det har försvunnit rätt mycket med alla players nu när man kommit upp i gymnasiet men visst finns dem men jag tror samtidigt det är något som växer bort.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback