att hela tiden vara till andras beskådande
att alltid visa upp sitt vackraste ansikte
är en dårskap som tröttar ut mig
men då jag är en dåre
fortsätter jag att spela min roll

du vill veta mer om mig
men boken som berättar är stängd
och kan bara öppnas av mig
och jag läser endast i min ensamhet
och min lycka finns i det tysta
kala kalla rummet
nedkrupen i min säng

men trots att jag dyrkar ensamheten
föraktar jag inte tvåsamhet
det är den som får mig att vilja
det är den som ger mig lusten tillbaks
då jag i ensamheten
känner mig alltför ensam

Kommentarer
Postat av: Anonym

Ensam är stark.

2008-02-02 @ 19:06:43
Postat av: Anonym

Ensam är inte stark. Ensam är bara ensam.

2008-02-03 @ 14:13:04
Postat av: Madde

Dock krävs det mycket styrka för att våga vara ensam med sina tankar och känslor. Så på ett vis är ensam stark :) Men vi behöver andra.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback