D DAY

just i detta nu sitter jag invirrat i täcket i min säng med datorn i famnen o knapprar med eftertanke på tangenterna
jag har precis gjort klart min brorsdotters hår, men har inte ens tänkt tanken att börja göra iordning mig själv
det här tror jag kommer bli en konstig dag, det är svårt o sätta fingret på vilken känsla som har övertaget inom mig just nu, o jag tror verkligen att allt kommer vara annorlunda när jag kliver in i kyrkan
jag vet inte om jag kommer gråta.. det var längesen jag var på en begravning o de jag kommer ihåg från den var mest att mamma grät.. men inte pappa.. o det var min farmor begravning
jag undrar om jag kommer bli lik min pappa i det här fallet oxå
fast idag har tanken slagit mig.. jag tror min pappa kommer ha mer svårt att hålla tillbaka idag, med tanke på att han o min farbror, vad jag förstått, haft mkt roligt under det korta livet min farbror levt
allt känns väldigt suddigt egentligen, så man får väl ta det som det kommer

nu känns det som att klockan börjar skena iväg alldelens för mkt.. borde iaf kolla om duschen är ledig,
hoppas er dag kommer innehåll mer lycka än min!





      Om jag talade både människors och änglars tungomål, men icke
      hade kärlek, så vore jag allenast en ljudande malm eller en
      klingande cymbal.
      Och om jag hade profetians gåva och visste alla hemligheter och
      ägde all kunskap, och om jag hade all tro, så att jag kunde
      förflytta berg, men icke hade kärlek, så vore jag intet.
      Och om jag gåve bort allt vad jag ägde till bröd åt de fattiga,
      ja, om jag offrade min kropp till att brännas upp, men icke hade
      kärlek, så vore detta mig till intet gagn.

      Kärleken är tålig och mild.  Kärleken avundas icke, kärleken
      förhäver sig icke, den uppblåses icke.
      Den skickar sig icke ohöviskt, den söker icke sitt, den
      förtörnas icke, den hyser icke agg för en oförrätts skull.
      Den gläder sig icke över orättfärdigheten, men har sin glädje i
      sanningen.
      Den fördrager allting, den tror allting, den hoppas allting, den
      uthärdar allting.

      Kärleken förgår aldrig.  Men profetians gåva, den skall
      försvinna, och tungomålstalandet, det skall taga slut, och
      kunskapen, den skall försvinna.
      Ty vår kunskap är ett styckverk, och vårt profeterande är ett
      styckverk;
      men när det kommer, som är fullkomligt, då skall det försvinna,
      som är ett styckverk.
      När jag var barn, talade jag såsom ett barn, mitt sinne var
      såsom ett barns, jag hade barnsliga tankar; men sedan jag blev
      man, har jag lagt bort vad barnsligt var.
      Nu se vi ju på ett dunkelt sätt, såsom i en spegel, men då skola
      vi se ansikte mot ansikte.  Nu är min kunskap ett styckverk, men
      då skall jag känna till fullo, såsom jag själv har blivit till
      fullo känd.

      Så bliva de då beståndande, tron, hoppet, kärleken, dessa tre;
      men störst bland dem är kärleken.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Beklagar sorgen :/

2008-01-29 @ 13:26:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback