HEJ SNÖVITA VÄRLD!

idag när jag klev upp kl. 06:00, o 40 minuter senare klev utanför dörren var det, som min pappa skulle uttryckt det; storm i ett vattenglas,
men som jag skulle kalla galen snöstorm!
min pappas fina formulering är ngt som speglar hans optimistiska sida.. storm i luleå.. som en storm i ett vattenglas.. en piss i nilen, för er som inte förstod
hursomhelst!

sen kom jag hem igen vid 07:15, var hemma till 08:10 o sen for jag till kronan för att träna, allt gick kanonbra
tills mina ögon gjorde världens upptäckt då jag klev ut genom dörrarna till gympasalen o såg hur snötäckta alla bilar var..
nu var det inte lika stormigt.. men snön föll som.. ja jag vet inte vad
jag har aldrig varit förjust i snö på ngt sätt.. jag verkligen hatar kyla (fiffigt att jag bor i norrland va?), o det har egentligen inte slagit mig förens nu för några minuter sedan då jag stod ute i några sekunder o ändå var snötäckt från knäna o uppåt (knäna o neråt var redan begravda i djupsnön), hur fruktansvärt fridfullt o vackert de kan vara med snö då inte kylan naffsar en i kinderna..
allt var tyst, klockan var för lite för att ens jag skulle vara vaken i vanliga fall, man såg inga bilspår.. inga bilar med för den delen, förutom dom som stått parkerade utanför 1 timma o nu var dränkta i mjuksnön..
idag känns som en bra dag

en fruktansvärt bra dag.. hoppas den slutar lika bra!


image87

image88

precis utanför min port..  dessvärre ser man inte riktigt själva djupet på snön

galet


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback