allt för inget

ikväll har pullan o martin stenmarck varit på besök o ätit bullar
för många bullar åt jag, nu är jag inte ens sugen längre

eller nu är jag ingenting
tom månne
ligger i min säng med tända ljus o lugn musik
är det såhär bara? allt?
eller är det bara jag som gjort det såhär, o intalat mig själv att det är så det ska vara
jag är lika förvirrad som en fisk i en skål som simmar runt runt runt
o jag känner mig lika kvävd som innehållet i en majsburk

varför sköljer det över mig som en sån våg?
folk som tror det handlar om att älska,
fast det egentligen är ngt som gör det så enkelt att hata,
o inte sen kunna beskriva varför

för att man kräver respekt så handlar det inte om kärlek


4 alldelens för långa dagar

Kommentarer
Postat av: Cecilia

okej...

vet inte riktigt vilket lag man ska söka sig till.

känns ju som att man vill få möjlighet att spela matcher också men korpen är jag inte så sugen på - så något lag som inte är så bra passar nog bäst :D


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback