what goes around comes around

när jag halvligger här i min säng o funderar över information som jag tagit del av, o framförallt funderar hur jag på bästa sätt ska dela med mig av de i skriftlig form, så har jag aldrig varit med om att jag haft svårt att uttrycka mig, eller tyckt de varit svårt att få folk o känna precis de jag känner genom ngt så verbalt som en blogg

ngt som nu istället gnager i mitt huvud är inte de faktum att jag inte vet hur jag ska uttrycka mig
utan de att jag inte vet hur pass mkt jag ska öppna mig
o hur brutalt ärlig jag ska vara utan att sjunka till de nivåer som folk i min föredetta närhet fallit ner under för länge sen

de tog inte lång tid in i mina tonår som man förstod att skitsnack skulle hinna ikapp en som en kniv i ryggen
det tråkiga är att alla människor inte är som jag.. på många olika sätt
men just när det gäller skitsnack o att vara oärlig o låg, oj vad dessa nämnda ting klaffar hårt på endel

de senaste 48 timmarna har saker o ting träffat mig som en käftsmäll i ansiktet
käftsmäll må vara hårt ord.. så låt mig använda en lätt bitchslap istället
jag är alltid så dum o tror de bästa om folk, tror att vissa människor inte är som de tröga idioter man fått erfara,
det sorgliga är att man gång på gång möts av samma mönster som man vet är början på sån skit som man precis tagit sig upp ifrån

jag tänker ta upp två olika fall

vi börjar med person #1 vars specialité handlar om att häva ur sig saker, rakt framför mig.. direkt i mitt ansikte där innehållet handlar mer om att säga saker o ting, riktigt hårda saker som de inte går att inte ta åt sig utav, o sen när jag fått nog o säger upp allt som har ngt med person #1 o göra,
blir det ett jävla dramaskri om att allt bara är grundat på missuppfattning o att saker o ting inte menades på det sättet
får DU som person höra att du var bara ngn random som dök upp utan förvarning o sen bara fanns lätt till hands,
hur skulle du missuppfatta såna hårda ord? går det? svar nej
att man sen får sms av person #1 med ursäkter o rent skitsnack där den personen desperat försöker ångra sig o på allvar tro att jag någonsin ens skulle titta åt ngn sån här människa igen,
det är så äckligt patetiskt så de finns inte
för vad är grejen? att man häver ur sig saker o ting o tror att jag ska vara så jävla lame o svag att jag inte har självförtroende nog o veta att jag är värd bättre?
tack o lov att vi har möjligheten att välja våra medmänniskor

person #2 har i det här fallet, på långa vägar inte så mkt stake som person #1
jag uppskattar ärligthet, även om ärligheten är hård o de svider så uppskattar jag det
ngt sånt finns inte i person #2's värld
här handlar allt bara om skitsnack, rent jävla skitsnack
umgås med mig o allt är frid o fröjd, förutom skitsnack om personer som inte är där
iväg till ngn annan o snacka lite där om mig,
hur jävla blåögd tror man folk är?
snackas de skit om andra människor i min närhet, så klart som fan att de snackas om mig i min distans
vad som sen gör person #2 till lägsta möjliga ranking i mina ögon är fegheten att inte rätta till vad man vet blivit fel
att hela tiden låta mig städa upp problem som denna orsakat, aldrig kunna inse att man gjort fel,
utan där JAG, bara för att jag inte vill tjaffsa eller låta de bli onödiga bråk, kan be om ursäkt över saker jag inte gjort
jag tänker inte framställa mig själv som perfekt, jag har mina brister o jag vet att jag inte alltid gör rätt, men att sitta o be om ursäkt för att man inte vill gorma, fastän man ett flertal gånger inte gjort en fluga förnär, det är bara idiotiskt
där denna person istället försöker smutskasta en, som aldrig gjort annat än o ställa upp för denne sen barnsben
försöka få utomstående att bilda uppfattning om mig som inte stämmer bara för att gynna sig själv
o det är väl klart som fan att folk lyssnar på en historia om del två inte visar sig verka kontra?
jag har aldrig någonsin på ngt sätt ens tänkt minsta lilla tanke att berätta om saker o ting som jag sitter inne på
jag har all respekt för personer som berättar ngt för mig i förtroende
det är bara så jävla tragiskt att folk inte kan låta käften sluta glappa o sen ha mage o påstå att det är JAG som utnyttjat o varit elak under en herrans jävla massa år

det glädjer mig inte att de snart gått 11 månader
men lyckan snuddar vid mig när utomstående får upp ögonen o inser vem som gjort vad

nej för tusan
kan inte person #3 dyka upp i mitt liv snart,
det ger mig blogginspiration

Kommentarer
Postat av: Anonym

jävla tragiskt att folk inte kan låta käften sluta glappa tönt

2009-08-26 @ 17:05:40
Postat av: Victoria

jag är så förtjust i ni anonyma! :)

ni ger mig så himla mkt att tänka seriöst på, tack!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback