ge mig tips på böcker

hej bloggen

jag blir galen på mig själv
jag klättrar på väggarna här hemma sen jag läste ut jenna jamesons självbiografi,
"gå på bibblo för fan!!!" tänker ni, men se där.. nu tänker jag berätta en sak om mig själv o därav försvara mig mot tanken ni just fällde

jag kan inte.. verkligen KAN INTE gå på biblioteket o försöka få mig själv o låna böcker bara sådär
jag får sån beslutsångest o hamnar i ngt virrvar som är en blandning av panik o flyktkänsla
jag får för mig att alla tittar på mig där jag går mellan hyllorna o jag vill bara därifrån

jag älskar biblioteket, o jag önskar jag kunde slappna av o bara sätta mig i en stol o se ut över norrbottensteatern o norra hamn
hursomhelst, jag måste alltså ha namn på titlar när jag entrar bibblan, vara bestämd över vad jag ska ha.. jag kan leta efter dom själv osv osv.. o om jag inte hittar kan jag fråga efter dom
men att komma på "jag ska gå på bibblo" när jag varit på stan existerar inte i min värld.. så därför ber jag er läsare.. jag vet att ni finns där för antalet har stigit drastiskt sen jag började skriva om mina misärer,
att ge mig tips på böcker jag bör läsa!
jag hatar fantasy.. o är kräsen då de gäller kriminalare..
så ge mig tips!

/vickan


Kommentarer
Postat av: maja

den hemliga kocken(handlar om mat..läs och bli ännu mera kräsen):)

2009-03-05 @ 10:29:52
Postat av: erica

tony ohlsson - chockvågor? läst den? MYCKET bra bok enligt mig. jag läser själv mycket och har också mina läsperioder, fast jag läser mycket wallander.

hanna graaf - det ska bli ett sannt nöje att döda dig. också bra bok.

carolina gynning - ego girl.



ja, du kanske har läst dom, men ändå :)

Postat av: mdln

det ska bli ett sant nöje att döda dig. den är lovley

2009-03-06 @ 10:27:09
Postat av: Erik

Vill du ha något att skratta åt kan du pröva Terry Pratchets böcker :) "Reaper Man aka Döden tar semester", "På lerfötter", "Jingo" och andra om The Discworld :P

Fantasy kryddat med en hel del humor =) Och böckerna är väldigt fristående :)

2009-03-07 @ 20:32:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback