ärligt stulen!

hej bloggen

ska bara kopiera in en text som min
kusse hade på sin sida, tyckte den var klockren:

Du tror att du har rätten. Rätten att styra mitt liv.
Att forma mig efter din spegelbild, dina livsmotiv.

Du tror att mitt trygghetsbehov och min ömhetstörst
är så stor att du kan slå och själsligt döda mig och
sedan kräva tröst.

Det är sant, jag vill tro dina rödgråtna ögon, dina löften
om förbättring och bot. Jag vill känna att någon behöver
mig, att mitt liv har en rot.

Jag älskar dig för det underbara som trots allt fanns en gång
och blundar för det uppenbara, du förnedrade mig gång på gång.

Men någon har viskat att det finns något som heter Egenvärde,
älskad, respekterad och självtillit.

Jag reser mig och går den dagen jag hittat nyckel eller vägen dit.


puss
/vickan

Kommentarer
Postat av: Marielle

Ja den där dikten är så förbannad bra! jag kan läsa den om och om igen :) en stark dikt med andra ord.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback