9 - Min tro

jag vet inte hur många gånger jag, mamma, pappa o philip diskuterat just det här med tro hmma i mammas o pappas lägenhet,
uppfatta mig rätt nu, det har adlrig någonsin under våran uppväxt, på ngt sätt varit så att våra föräldrar försökt pracka på oss att såhär kom vi till, såhär är det, detta är gud o efter detta ska ni leva
tvärtom, vi har alltid fått chansen att vara egna o fria i vårt tänkande, vilket jag o min lillebror oxå varit (säkerligen mina äldre bröder med men dom flyttade ut fort så de tär mest min lillebror jag kunnat ha diskussionerna med)
hursomhelst, jag tror inte på någon form av gud
alltså tror jag inte att gud skapade världen, eller adam.. o framförallt inte eva av ett av adams revben
det är en fin historia men jag vill ha logik, o enligt mig finns ingen logik i att tro =)

jag vill inte gå in mer på det här för jag tror att det kan vara ett känsligt ämne (även om nu de flesta i min ålder förmodligen känner samma som jag)
men därför tänkte jag bara tipsa er om en grej,
men med risk för er troende, så lär det förmodligen få er att tvivla=)

med tänke på all wikileaks som härjar just nu så vill jag tipsa er om dokumentären Zeitgeist =)
jag lovar att ni itne komemr bli besvikna även om den har en tendens att vara lite seg
o eftersom det här inlägget handlar om just tro o i mitt fall inte tro, så bör ni inte skippa delen om religion i dokumentären!

skulle det vara någon som känner nu direkt att ni vill se den så kan ni kontakta mig (msn:
[email protected]) så skickar jag den mer än gärna!

pöss



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback