TÄRD

när jag vaknade av att min klocka ringde 09:15 imorse trodde jag att jag skulle avlida
så trött jag var har jag inte varit på länge o det vart svårt o se mig själv genomföra en match på 3x20 minuter
var bara o slänga i sig några mackor till frukost o brumma iväg mot pontushallen där man möttes upp av 9 andra lagomt trötta utspelare + 1 målvakt
galant.. som att våran trupp inte är tunn nog så hade vi ännu några spelare borta p.g.a sjukdom eller andra aktiviteter
vi körde till älvsbyn på dryga 40 minuter o var där ett tag innan våran tränares fullproppade bil dök upp
matchen skulle gå av stapeln kl. 13:00 o strax före halv började vi löpuppvärmingen
svårt o sätta fingret på hur den här matchen uppvärming egentligen var i sin helhet, jag kan tycka att tempot inte var de bästa, men det var grym fokus på övningarna även om de inte kunde gå så fort med tanke på den tunna trupp vi anlänt med
matchen blåser igång, o vi är hyffsat på tå från början, vilket i vanliga fall brukar vara ngt vi är totalt sämst på
jag kommer egentligen inte ihåg vad siffrorna stod efter diverse perioder, men vad som slutligen var de som gav den stora utdelningen var att vi fortsatte köra vårat lir trots att domarna passerat 65 o motståndarna mer verkade sträva efter att göra illa oss istället för att spela innebandy
vi visade upp våran oerhört spelskickliga sida o speciellt kul var det när man insåg hur mkt mål som faktiskt gjordes från backplats
vi har haft svårt att ligga på mål o snappa upp returer o skymma målvakten men dagens match innehöll verkligen rubbet
kan tänka mig att det inte var en speciellt publikroande match med tanke på att siffrorna skenade iväg lite o faktiskt slutade på skyhöga 11-1, men man kände verkligen att vårat lag behövde detta
vi har harvat runt så länge nu, stuvat om o försökt få saker o funka
o nu, helt plötsligt från ingenstans, efter att ha gjort en bra träningvecka o p.g.a diverse orsaker tvingas ställa upp med två hela femmor,
så går vi in o för en hel match, helt på våra villkor o fortsätter spela vårat spel utan att falla in i deras skogshuggar-party, eller sjunka ner till deras dåliga tempo
det kändes som en riktigt laginsats o de var längesen man kände sig riktigt så nöjd över en match som man kunde göra efter denna

min sträckta hals har inte gett med sig för fem öre o jag kan ju glömma allt med vad vifta-med-håret-o-göra-"fan vad sexy jag är"-looken är, o får försökta mig på att massera min aj aj:iga muskel utan att få mig själv att svimma
vilket jag fick förklarat för mig kan hända om man inte är försiktigt kring halsområdet :p
fick dessutom ett benigt jävla knä rätt i baksida vänsterlår o tror jag dragit på mig en, som tur är, hyffsat mild lårkaka iaf
det känns skönt att veta att jag är ledig från allt imorrn med tanke på att veckan varit väldigt hektisk med mkt träningar o mkt matcher
kommande vecka kommer inte bli så mkt lugnare o jag känner hur väl jag behöver söndagen till att riktigt vila upp mig o känna efter om jag egentligen lever

när jag har suttit framför tv'n ikväll har jag suttit o funderat över allt jag ska skriva i mitt nästa(läs detta) blogginlägg o tyckte jag hade kommit fram till så sjukt mkt värda saker o printa ner
såhär galet genomtänkt formulerade meningar innehållande känslor o tankar som fyller mitt liv o till o med är påväg o svämma över
jag njuter verkligen av min vakna tid nu,
visst.. jag ska inte klaga på mina drömmar jag har när jag sover, om vilken superwoman jag är som kan hela människor medans tore dyker upp från ingenstans mitt i min dröm o kan göra sig osynlig
givetvis slår vi våra kloka huvuden ihop o rätt som de är kan jag båda hela människor o göra mig osynlig!
att jag sen sprang runt o gav liv till människor som blev nerslagna o mördade i värsta labyrintgångarna som fanns under mitt hus, det är ju ngt givet med tanke på vilka superkrafter jag kommit över
frågan är ju bara om jag var så jävla god o bra som jag kände mig då jag vaknade, när jag sen insåg att jag även sprang runt o dödade mördarna
en sann superhjälte hade lämnat över dom till polisen o satt dom i finkan
jag är en sån badass
tillbaka till min vakna tid, det känns konstigt med tanke på att jag inte kan säga att jag gjort så mkt på sistone, som sen kan resultera i att jag mår så bra som jag gör
för utöver pullis lägenhet förra helgen o en del av dagarna i veckan, så har jag ju bara tränat o tränat o spelat lite matcher
min lediga tid har jag gladerligen spenderat med en människa som tagit en stor del av mitt liv på sån väldigt kort tid
en människa som verkligen tar fram de bästa ur mig o får mig att vara så mkt bättre än alla andra
samtidigt som jag plockas ner så jag står stadigt på jorden, höjs mitt självförtroende så många snäpp att jag känner hur jag bildat behovet av att ha människan i närheten hela tiden
jag älskar hur världen då o då förvånar mig, o som nu, lyckas presentera mig för ngn som totalt lyckas skaka om min verklighet, o väcker en glöd i mig som får mig totalt uppslukad

jag är en drömmare
XO XO VICKYGIRL

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback