äntligen fredag!

hej bloggen

nu är man nyss hemkommen, hade hoppats på en sväng på stan idag men saker verkar inte gå min väg
typiskt egentligen,
annars tyckte jag en fågel viskade i mitt öra om fest ikväll?!
jag är taggad måste jag medge


utöver det så kan jag bara säga så mkt som såhär,
jag skulle om jag vill, säga så mkt saker som jag o pullis gått igenom.. saker som har hänt o saker som har sagts
men jag respekterar henne.. o jag respekterar de faktum att vi var vänner länge
jag tycker inte att saker rör andra människor, utan att de som är, är mellan henne o mig

jag har aldrig gett de intrycket, eller på ngt sätt sagt att jag vill vara ovän med henne
jag står fortfarande fast vid att vi växte ifrån varandra på ngt sätt, att saker bara rann ut i sanden
men med de så har jag aldrig velat ha det som så att man inte kan hälsa på varandra om man springer på varan på allmän plats

som de flesta vet så finns de två sidor av varje historia,
o att folk dömer en, o tror saker, o säger saker om en.. kommer man inte komma undan i dagens samhälle,
jag har inget emot att folk inte gillar mig, eller har problem med saker jag gör (sålänge dom är säkra på att vad som sagts att jag gjort är sant)
men jag har svårt för folk som inte kan vara så pass ärliga o framåt att dom kan säga de åt en när problem uppstår
alltid är det samma visa när det gäller bråk mellan oss tjejer, det handlar till 98% bara om skitsnack som spridits, istället för att man taigt upp saker man stör sig på

jag säger det igen,
hade jag velat, så vet jag oxå saker som jag hade kunnat lägga ut om personer
men jag respekterar ingen så lite att jag går o berättar saker som man delat med människor som har förtroende för en, o som jag har förtroende för

jag vet att det kommer bli gnäll för den kommentaren jag valde att inte publicera, men eftersom jag bad att få veta vad folk anser att jag gjort som klassats som fittigt, o ngn skrev vad den personen hört o tycker, så har jag fått veta de
jag har inget behov av o publicera de i bloggen eftersom de var ngt som jag som person ville veta

o om jag nu varit så hemsk o elak med pullis, så önskar jag att hon kunde sagt de till mig istället för o gå bakom min rygg
känns inte som att kravet på ärlighet efter alla dessa år är speciellt stort


det här är iallfall det sista jag kommer skriva om detta ämne,
o vad folk än tycker o tror, eller vill tro.. eller hör
o är det som kommentaren lyder, att det finns så många här i stan som inte tycker om mig
så kan jag med handen på hjärtat säga att det inte är ngt som får mig att sova dåligt om nätterna




puss/vickan

Kommentarer
Postat av: Micke

Skitsnack kommer man aldrig undan, och de är fakta. Ingen idé att bry sig om vad lägre stående varelser tycker och tänker. Det finns alltid nåt liten besserwisser som ska lägga sig i och prata mer än vad den förstår sig på. Jag avslutar nu med ett "ordspråk" citerat min far. "När man pratar med huvve, så ska inte arslet svara" harö gött, kram.

2009-04-17 @ 21:04:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback