3 - Mina föräldrar

Min mamma kommer från Ångermanland o heter Mona Elisabeth (Lundberg som flicka), hon är född 1955 o har en syskonskara på 6 utöver henne själv.

Min pappa kommer från övre Svartlå(utanför boden) o heter Björn Torgny (född Larsson), även han är född 1955 o hade från början 3 syskon varav 2 fortfarande är i livet.

Mamma och pappa träffades i matkön på en bibelskola en bit söderut, o jag har för mig ( om de nu itne var tvärtom) att mamma stod en bit framför pappa i kön o drog nåt skämt för sina kompisar, som pappa i sin tur hörde o började skratta=)

Efter många om o men så flyttade pappa ner till mamma, dom var förlovade i ungefär 3 månader innan dom gifte sig, varpå dom sedan fick Christian -81, Richard -83, Mig -87 o till sist Philip -91
Dom har varit gifta (om jag inte missminner mig..) 30 år iår=)

Mamma jobbar som undersköterska på ett äldreboende o innan hon gjorde det, så jobbade hon som dagmamma(o även som undersköterska i yngre dar). Jag vet att mamma alltid haft dåligt samvete o haft känslan av att fösa undan sina egna barn lite för o ta hand om andra men så har jag aldrig upplevt det. Snarare har det varit så att man alltid haft kompisarna i närheten o alltid haft något att göra med tanke på allt pyssel som fanns i lägenheten.

Min pappa har jobbar som glasmästare, på kansli(både hockey&innebandy), med biluthyrning o nu jobbar han som kundmottagre på Lindroths verkstad.
Både mamma o pappa har alltid ställt upp till 1000 o lite till, vare sig det gällt idrott eller nåt annat,
dom har alltid varit väldigt noga med att jag o mina syskon ska veta att man alltid kan komma hem om ngt hänt.
Mina föräldrar är, o har alltid varit mian stöttepelare o jag är väldigt lyckligt lottad som haft sån tur,
medans folk tittar snett på mig, känner jag mig själv stolt som kan gå på krogen med mina föräldrar

Jag vet att det är ngt unikt att kunna göra det o jag vet att mina föräldrar uppskattar den relation dom har med sina barn lika mkt som vi barn uppskattar den med dom,

Jag vet att man inte väljer sina föräldrar.. o hade detpå ngt sätt funnits en chans att välja annorlunda så hade den tanken aldrig slagit mig

MAMI & PAPI; jag älskar er!



Kommentarer
Postat av: Modern

Ojojoj, moderhjärtat blöder,.... <3

2010-12-03 @ 15:53:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback